انتخاب پنجره های دوجداره جهت صرفه جویی در مصرف انرژی

 

در دنیای امروز دغدغه جوامع بشری در حفظ و صرفه جویی انرژی می باشد . با تحقیقات انجام شده 30 درصد کل حرارت و یا سردی فضا از طریق پنجره ها هدر می رود که این هدر رفت از طریق انتقال گرمایی و نداشتن آب بند مناسب ، رسانا بودن و انرژی تابش منجر می شود . که باید این گزینه های ذکر شده به حداقل ممکن برسد .

برای رسیدن به این امر باید نسبت به شرایط زندگی و آب وهوایی وانتخاب درست درب و پنجره می توانیم تا حد چشمگیری از اتلاف و هدر رفت انرژی جلوگیری کنیم . در توضیحات زیر به فاکتورهای مهم این امر اشاره می کنیم .

ضرایب کسب انرژی خورشیدی

این ضریب به حرارتی گفته می شود که از پنجره عبور کرده و اگر مقدار آن بالاتر از 55 درصد باشد ، پنجره می تواند در عمل هوای داخل فضای مربوطه را در هوای سرد به درستی کنترل کند . اگر این ضریب کمتر از 40 درصد باشد برای شرایط آب و هوایی گرم مناسب می باشد .

فاکتور u  در پنجره های دوجداره upvc

این آیتم میزان حرارت عبوری از پنجره را نشان می دهد . این درجه بندی به کل پنجره دوجداره upvc بکار رفته بستگی دارد مانند فریم یا قاب پنجره ، شیشه پنجره ، مکانیزم بکار رفته و طراحی آن . اکر ما بخواهیم فقط فاکتور شیشه پنجره را در نظر بگیریم ، مقدار پایین در فاکتورu  نشان دهنده انتخاب مناسب و کیفیت پنجره دوجداره نصب شده از هدر نرفتن انرژی است . مناسب ترین انداز برای فاکتور u 30 درصد می باشد .

نسبت عبوردهی نور به گرما در پنجره های upvc

در این آیتم نسبت عبور نور مرئی به کسب حرارت خورشیدی را نسبت عبوردهی نور به گرما می گویند . اگر این نسبت بالا باشد یعنی پنجره نسبت عبور نور به حرارت را تنظیم می کند .

این فاکتورها مهمترین عوامل در انتخاب پنجره دوجداره upvc می باشد . فانتورهای بیرونی کارایی پنجره ها به این فاکتورها محدود نمی شود  چون عواملی مانند نصب نکردن سایبان بر روی پنجره ، در سایه قرار نگرفتن پنجره ، نداشتن گیاهان ساختمانی و پرده ها و کرکره های نصب شده جز دیگر عوامل هستند .

یشه پنجره ، مکانیزم بکار رفته و طراحی آن . اکر ما بخواهیم فقط فاکتور شیشه پنجره را در نظر بگیریم ، مقدار پایین در فاکتورu  نشان دهنده انتخاب مناسب و کیفیت پنجره دوجداره نصب شده از هدر نرفتن انرژی است . مناسب ترین انداز برای فاکتور u 30 درصد می باشد .


پنجره دوجداره upvc،خم کاری پروفیل upvc پنجره ,انرژی ,دوجداره ,نسبت ,درصد ,فاکتور ,پنجره دوجداره ,شیشه پنجره ,انتخاب پنجره ,دوجداره upvc ,بکار رفته ,کیفیت پنجره دوجداره ,دهنده انتخاب منا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تو بهترین خرید رو از ما داشته باش مشاوره روانشناسی، خانواده، تحصیلی و نظام وظیفه ایران شعر ::: IranPoems.ir ::: iran_buorse_se7en نیکان فایل rningunti صادق فلاح یادی ولات